Channel 4 ofereix vendre la seu de Londres sota un pla alternatiu a la privatització | Canal 4


Channel 4 ha dit que podria vendre la seva seu de Londres de 100 milions de lliures i gairebé duplicar el nombre de personal que treballa fora de la capital, per convertir-se en “basat al nord” segons un pla que espera que ofereixi una alternativa atractiva a la capital. impuls de privatització del govern.

En descriure’s a les propostes com l'”emissora d’anivellament”, va dir que tenia la intenció d’augmentar la despesa en programes de televisió encarregats per companyies de producció fora de Londres en centenars de milions de lliures anuals l’any 2030, en una mesura que es calcula que crearia almenys 3.000 llocs de treball.

L’emissora, que és de propietat estatal però finançada comercialment, va dir que els canvis significarien que la majoria dels seus 800 empleats tindrien la seu a ubicacions, com ara la seva “seu nacional” a Leeds i centres com ara GlasgowBristol, Manchester i Birmingham, amb el nombre de personal que treballa fora de Londres gairebé duplicant-se fins als 600 el 2025.

“Al costat d’això, racionalitzaríem la nostra presència a Londres creant una nova base de Londres que reflecteixi les nostres noves maneres de treballar”, va dir l’emissora en el seu pla, anomenat 4: The Next Episode, que havia estat rebutjat pel govern.

“A mesura que adoptem el treball híbrid i reorientem el nostre enfocament lluny de Londres cap a les nacions i regions, una reorientació intrínseca a la nostra existència de propietat pública, Canal 4 pot requerir una base de Londres a escala diferent”.

El govern va contemplar la recaptació inesperada de 100 milions de lliures d’una possible venda de la seu de Channel 4 a Victòria, al centre de Londres, l’última vegada que va intentar privatitzar l’emissora però finalment va fer marxa enrere.

El pla de Channel 4 també inclou la creació d’una empresa conjunta, amb un inversor extern com a accionista majoritari, per gastar 200 milions de lliures anuals en contingut nou i, en última instància, augmentar el seu pressupost total de programació de 700 milions de lliures a 1.000 milions de lliures a l’any el 2030.

Altres plans inclouen el llançament del seu servei de streaming All4 a nivell mundial, dirigit a la demografia més jove, que creu que podria guanyar 100 milions de lliures anuals més.

La setmana passada, el Departament de Digital, Cultura, Mitjans i Esports (DCMS) va iniciar el procés formal per privatitzar Canal 4 en un ampli llibre blanc que va sacsejar la indústria dels mitjans britànics, malgrat l’oposició generalitzada a tot el sector i dels parlamentaris laboristes i conservadors. , argumentant que ha d’estar en mans privades per poder competir econòmicament amb els gegants globals del streaming com Netflix.

“,”caption”:”Sign up to the daily Business Today email or follow Guardian Business on Twitter at @BusinessDesk”,”isTracking”:false,”isMainMedia”:false,”source”:”The Guardian”,”sourceDomain”:”theguardian.com”}”>

Inscriviu-vos al correu electrònic Business Today diari o seguiu Guardian Business a Twitter a @BusinessDesk

La consulta del govern va rebre 56.000 respostes, amb un 96% en contra de la privatització.

“El canal 4 té la salut més sòlida que mai ha estat”, va dir Alex Mahon, director executiu de l’emissora. “Aquesta és una solució atractiva, realista i sostenible mentre roman en mans del públic britànic.

“Hi ha moltes proves [that privatisation] no és el que vol el públic ni el que vol la indústria. Estic segur que el DCMS no vol danyar les indústries creatives. Però aquest llibre blanc, tal com es presenta actualment, hem de tenir molta cura de no crear conseqüències negatives no desitjades per a la indústria. Hi ha moltes etapes per recórrer en la discussió sobre la propietat”.

La investigació de Channel 4 estima que el govern té previst abandonar el seu model únic d’editor/emissora, en què els drets dels programes tornen als fabricants i els permeten explotar-los comercialment després de l’emissió. podria costar 4.000 llocs de treball i centenars de milions anuals per a les empreses productores.

En els cercles de la ciutat s’ha especulat que Mahon, que té una àmplia experiència en el sector privat, que va passar gairebé una dècada dirigint el Shine d’Elisabeth Murdoch, creador d’espectacles com MasterChef, que va ser va vendre al seu pare Rupert’s News Corporation el 2011 – pot implicar-se en una forma de compra de gestió de l’emissora.

No obstant això, dijous, Mahon es va descartar de qualsevol possible implicació, afirmant que el futur de Channel 4 recaria en el govern i UK Government Investments (UKGI), que supervisa la propietat estatal de l’emissora.

“He de tenir molt clar com oferir el millor per a Channel 4”, va dir. “I per això he de dirigir el negoci, ser independent d’aquestes coses, optimitzar la competència, fer-ho durant els propers anys. El que es decideix o no a través d’un procés de venda no dependrà de mi. Això dependrà de UKGI i de com ho farà el govern. Per tant, em mantinc completament independent d’això”.